Midii. Simplu si bun.


20140327-111607.jpg
La paișpe’ ani vedeam pentru prima data marea pe bune. In realitate. Adica eram acolo, cu labutele in valuri si mainile pline de nisip ud. Narile respirau sare si apa. Expirau fericire. Tin minte ca eram fascinata de tarabele cu preparate locale. Fresh seafood. Local recipes. Tot atunci am facut cunostinta cu midiile, de care m-am indragostit iremediabil si incontestabil. Love at first bite!

Ei bine, in anii care au urmat, as putea spune ca le-am mancat de mult prea multe ori si am avut norocul ca in multe dintre acele ori, sa ma bucur de ele exact asa cum trebuie: cu marea langa mine. Evident ca am invatat sa le prepar si eu. Cu midii am facut zeci de retete si dintre toate, reteta de azi este preferata mea.

Pentru inceput aveti nevoie de 1 kilogram de midii proaspete. Inainte sa le cumparati asigurati-va ca toate au carapacea inchisa. Cele care au carapacea deschisa sunt moarte deja si nu este indicat sa le mancam. Apoi intra nasul in actiune. Verificati mirosul pe care il au. Ele trebuie sa miroase a mare, a apa de mare in felul proaspat si nu in cel de peste mort 🙂 Midiile vin de obicei invelite bine intr-un fel de “nebuloasa de firicele”, matase style, care trebuie eliminata.

20140327-111737.jpg

Asadar primul pas in pregatirea midiilor are o stransa legatura cu apa rece, un cutit bun si un burete de sarma. Dar si cu rabdarea. De cele mai multe ori eu procedez in felul urmator:

Spal midiile intr-un jet, doua de apa rece. In felul acesta ma asigur ca elimin o mare parte din nisipul depus pe cochilie si in “mustatile” midiilor. Apoi umplu atat chiuveta cat si un bol incapator cu apa foarte rece. Incep prin eliminarea matasei cu care este imbracata cochilia. Se da jos relativ usor, tragand de firicelele care intra putin si in interior, in sensul opus locului in care scoica isi are “balamalele”. Depunerile de calcar se rascheteaza cu cutitul sau cu buretele de sarma. Ideea este sa gasiti o modalitate care sa functioneze cat mai bine pentru voi. Si care sa nu dureze juma’ de zi. 😛

Midiile, inca vii si temeinic curatate le pastrez in bolul cu apa rece pana in momentul prepararii efective. In continuare vom folosi doar midiile care au cochilia inchisa.

20140327-111919.jpg

Intr-o tigaie incinsa pun la topit o lingura de unt. Apoi adaug 3-4 catei de usturoi tocati marunt. Ii las foarte putin la calit, cat sa devina usor translucizi. Urmeaza vinul alb, cam 100 ml. Peste toate rastorn midiile. Acopar tigaia cu un capac si le las la facut pe foc mediu foarte putin. Maxim 4 minute.

In acest interval midiile proaspete trebuie sa se deschida in totalitate. Cele care nu se deschid nu sunt bune. La fel ca in cazul midiilor deschise inainte de preparare si acestea din urma sunt moarte si prin urmare nu se mananca.

Dupa cele patru minute midiile se scot pe o farfurie adanca. Sosul se mai lasa pe foc inca 5 minute, cat sa scada un pic. Optional mai putem adauga 2-3 catei de usturoi tocati matunt, in cazul in care doriti un gust mai puternic de usturoi.

Chiar inainte de a inchide focul pun in sos 1-2 linguri de zeama de lamaie, sare si piper si o mana buna de leustean tocat. Asta-i idealul pentru mine. Dar cum leustean nu am tot timpul, am pus patrunjel. Care merge la fel de bine. Aduce o nota irezistibila de prospetime.

20140327-112056.jpg

Sosul cald l-am turnat peste midii. Am prajit niste paine cu scopul clar de incingere in sosul dumnezeiesc de bun. Va spun, fericire in farfurie!

Va invit asadar sa va fericiti cu niste midii si cu gandul la vara, mare si bai de soare!

20140327-112220.jpg

20140327-112234.jpg

