Upgrade la pogacile mamei


20140323-115316.jpg

Ieri am descoperit in congelator pasta de jumari pe care mama mi-a trimis-o tocmai de Craciun. Eu ce-am zis? Hai ca o pun bine pana cand fac ceva cu ea. Si pusa a fost vreo trei luni. Si daca tot am dat nas in nas cu ea am si luat decizia ad-hoc de a-i gasi un rost pe lumea asta. Si iaca’sa cu decizia luata si cu pasta de jumari dezghetata, i-am dat mamei un tzarrr in vederea obtinerii retetei de pogacele 😀

N-am obtinut informatia din prima va puteti da seama, ca doar cand a auzit mama ca de trei luni sta pasta nefolosita s-a apucat de intrebat: “Bine mama, da’ carnea ati mancat-o? Cate borcane de muraturi mai ai? Oua ar trebui sa va faceti in fiecare dimineata! Mama, da’ voi ce mancati, daca inca mai ai atatea in casa? Voi traiti cu aer? Sa puneti mana sa mancati ca nu stiu zau ce va fac! Voi nu vedeti ca mai aveti putin si picati de pe picioare?” Si tot asa vreo 5 minute. Intr-un final am obtinut si reteta ei de pogacele. Dar sa nu ne entuziasmam prea tare caci reteta initiala nu prea are gramaje clare. Ca mai toate retetele mamei de altfel. Mama gateste ochiometric aproape orice, iar eu incep a banui ca de-aia ii ies atat de bune toate cele. 🙂

Tot ochiometric am realizat si eu pogacile ulterior. Singura diferenta fata de reteta mei este data de adaosul de branza sarata si seminte de negrilica, idee pentru care ma felicit de altfel. Branza a venit cu un plus de aroma si crocanteala, rezultatul final fiind unul de-a dreptul minunat: pogacile perfecte! 😀

Ca sa va fie totusi usor sa le faceti, o sa incerc in cele ce urmeaza sa estimez cat mai exact cantitatile cu care eu am lucrat.

Am avut asadar aproximativ 300 de grame de pasta de jumari pe care am frecat-o bine conform instructiunilor primite cu 1 lingurita de sare si putin piper.

Apoi a urmat faina. Dublu fata de cantitatea de jumari, aproximativ 600 de grame. Am turnat-o in vasul de framantat si am adaugat 1 lingura de untura. Am amestecat bine faina cu untura (folosind mana si nu lingura), dupa care am pus un varf de lingura de sare si 1 ou intreg (batut in prealabil).
Am repetat procesul de amestecare pana cand toate ingredientele s-au omogenizat frumos. Am adaugat un plic de praf de copt si lapte caldut cat cuprinde aluatul (vreo 250-300 ml).

Am framantat bine-bine pana cand aluatul meu a capatat consistenta si elasticitatea ceruta de reteta. Nici prea tare, nici prea elastic. L-am impartit in doua parti si cu ajutorul sucitorului am intins doua foi de aproximativ 0,5 cm grosime.

20140323-115442.jpg

Apoi a urmat pasta de jumari intinsa intr-un strat subtire pe toata suprafata foii de aluat. Peste pasta de jumari am presarat branza si semintele de negrilica. Am rulat foaia si am lasat-o sa stea 10 minute. Am repetat operatiunea si cu cealalta bucata de aluat ramasa.

20140323-115918.jpg

Dupa cele 10 minute am reluat operatiunea de intindere a foii, de data aceasta grosimea fiind mai mare (aproximativ 1 cm). Cu ajutorul formelor de decupat (rotunde, patrate) am decupat pogacelele. Le-am pus in tava de cuptor tapetata cu hartie de copt. Deasupra am razuit putin cascaval si le-am dat la cuptor pana cand s-au rumenit (25-30 minute).

20140323-115700.jpg

Vreo 15 bucati au disparut in prima jumatate de ora atat de bune au fost. Si nici restul n-as putea spune ca au avut viata foarte lunga. Sunt foarte, foarte bune! Daca aveti pasta de jumari la dispozitie va recomand cu toata caldura sa le incercati. Si sa-mi spuneti ce-a iesit.

Pana atunci, o zi frumoasa si plina de soare sa aveti!

20140323-120132.jpg

