Lapte condensat. Adi Hadean. LMA Co!


20140312-204254.jpg

Inca nu ma pot decide asupra zilei de azi. O zi a extremelor din multe puncte de vedere. Pe cat de rea, pe-atat de buna. A inceput cu o dimineata linistita. Zambete, fericire, ziua lui Codrin. Apoi a continuat cu umblaturi la banci, acte si dosare de intocmit pe la diverse institutii de stat. Si, desi am plecat de-acasa inarmata cu rabdare (caci stiam ce ma asteapta) tot am fost luata prin surprindere de modul (cel putin absurd, daca nu brutal/incorect) in care se rezolva lucrurile in aceste institutii. Nu o sa incep sa ma plang, sa arat cu degetul si sa denigrez si in scris (caci verbal s-a intamplat deja) lipsa de respect, de eficienta sau de promptitudine de care te lovesti. Le stiti si voi deja, sunt convinsa. Cert este ca dupa 5 ore petrecute in picioare, asteptand la cozi interminabile, pasata aiurea din birou in birou, frustrandu-ma si revoltandu-ma pe ceva (ca de, ajungi sa nici nu mai stii exact pe ce anume sa te revolti), am clacat. Putin mi-a mai lipsit si izbucneam in plans.
Si printre smiorcaielile mele, oboseala crunta, dezamagirea acuta si convingerea ca ziua de azi este facuta praf, zob si ciment ce-mi vad ochii? Adi Hadean, hăpt in fata mea si eu…in fata lui :)))) Brusc, am uitat de toate! Nu cred ca e un secret pentru nimeni ca pe Adi il venerez, il iubesc si il ador. N-ai cum altfel, caci omul e un monument de pasiune si daruire in tot ceea ce face. Sa tot fie vreo 4-5 ani de cand am facut cunostinta cu blogul lui de care am devenit, ca multi dintre voi de altfel, total dependenta. Nu trece zi fara doza de Hadean :)))
Ce a urmat dupa, a fost o reactie instinctuala. Da, cred ca instinctual este cuvantul potrivit pentru a descrie scena in care eu m-am postat in fata lui, i-am intins un pix si mana stanga, fara nici un cuvant. Nici tu buna ziua, nici nimic! Tot instinctual a reactionat si el intelegand ce vreau. Zambind, s-a iscalit frumos si dusi am fost. Fiecare in treaba lui. Si amandoi cu zambetul pe buze. S-o fi mirat si minunat bietu’ om, la fel cum m-am mirat si minunat si eu, de intreaga scena. Random things domne’! Cand crezi ca totu-i pierdut, de fapt nu-i 😀 Si toate astea in timp ce, in continuare, este ziua lui Codrin.

20140312-204446.jpg

In speranta ca ziua voastra a fost mai normala decat a mea, zic sa trecem la subiectul principal al acestei postari si anume, laptele condensat. Mi-am propus de multa vreme sa-l fac. Am reusit abia zilele astea. Am fost surprinsa de rezultatul final, intr-un mod cat se poate de pozitiv. Pe langa faptul ca e super usor de facut, e si tare bun. De mancat cu lingura sau cu briose. Merge si cu inghetata, fursecuri, biscuiti, pancakes, piscoturi. De fapt si de drept, merge cu orice. Imaginatie sa ai.

20140312-204545.jpg

In 15 minute e gata toata tarasenia. Si-ti trebuiesc doar trei lucruri:

– 200 ml de lapte (preferabil nedegresat)
– 200 gr de zahar
– 50 gr de unt

Cum procedezi? Easy-smeasy! Pui totul intr-o oala de inox (asta-i recomandarea), dai focul pe mic si amesteci pana cand zaharul si untul s-au topit in totalitate. Din acest moment mai lasi amestecul pe foc 15 minute timp in care amesteci incontinuu.
Dupa cele 15 minute vei observa ca siropul de lapte a capatat un pic de consistenta. Il lasi sa ajunga la temperatura camerei, dupa care il pui intr-un borcan.
Pe masura ce se raceste devine din ce in ce mai gros. Se pastreaza in frigider. E numai bun de mancat timp de doua saptamani. Dar va garantez ca dupa maxim doua zile nu veti mai gasi decat borcanul gol. 😀

20140312-204709.jpg

Acestea fiind spuse, ma intorc la ciocolata mea.
Va pup, o seara faina!

P.S.: La multi ani Codrin! Sa ne traiesti 1000 de ani! ❤

