American Apple Pie


20140115-221602.jpg

Reteta de fata am gasit-o din intamplare pe un blog din state, in cautarile mele frenetice dupa retete de royal icing. Mi-a placut mult ideea. Am zis ca trebuie sa o fac. O placinta cu mere nu strica niciodata, iar mai buna decat placinta cu mere este doar placinta cu prune. :)))
Cum prune nu-s, apple pie sa fie deci, fara numar, pentru toti iubitorii!

Ingrediente

Aluat

– 400 gr faina alba (eu am folosit integrala si a iesit foarte bun blatul, deci cu incredere puteti folosi si voi)
– 1 pachet de unt*
– 2 linguri ulei din samburi de struguri
– 3 linguri de zahar ( eu am pus 2 linguri de zahar brut si 1 lingura de melasa)
– 1 praf de sare
– 7 gr drojdie uscata
– 100-150 ml apa calduta

* in majoritatea retetelor americane se foloseste “shortening” de provenienta vegetala sau animala. In traducere libera margarina sau untura. Desi untura folosesc mai folosesc ocazional la anumite retete traditionale, margarina nu am folosit si nici nu voi folosi vreodata. In cazul de fata, am ales sa folosesc un unt de 60%. Desi nu ideala, untul este o alegere mai inteleapta decat untura sau margarina (din punct de vedere al sanatatii).

Umplutura

– 5-6 mere mari
– 5 linguri de zahar
– 1 lingura de gris
– 1 lingurita de scortisoara
– 3 albusuri de ou
– 150 gr zahar pudra

Etape:

1. Se pune faina intr-un bol si se adauga untul. Se amesteca/framanta pana cand untul este complet faramitat si inglobat in faina.

2. Se adauga uleiul, sarea, zaharul si drojdia. Apoi apa calduta. Framantam pana cand obtinem un aluat moale, compact si usor de manevrat. Bolul se acopera cu un capac si se lasa aluatul la dospit, pana facem umplutura.

3. Razuim merele spalate si curatate de coaja in prealabil, le stoarcem de suc si le punem pe foc la calit cu 1 lingurita de unt si 5 linguri de zahar. Adaugam 1 lingura de gris, apoi 1 lingurita de scortisoara si omogenizam compozitia. Intreg procesul nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 minute, la foc mic.

4. Asezam aluatul pe suprafata de lucru si il intindem intr-o foaie de grosime medie. Asezam foaia in tava tapetata cu unt si putina faina, si taiem partile care sunt in plus. Turnam merele peste aluat si dam totul la cuptorul preincalzit, la 190 de grade, pentru 15-20 min (practic pana cand aluatul este copt de jumatate).

5. Cat timp placinta este la cuptor, intr-un bol batem albusurile spuma, adaugand treptat zaharul pudra. Mixam pana cand obtinem o spuma tare si lucioasa (10-12 minute).

6. Surplusul de aluat il intindem din nou intr-o foaie subtire si il taiem fasii.

20140115-221750.jpg

7. La jumatatea timpului de coacere scoatem placinta din cuptor, punem spuma de albusuri deasupra merelor si decoram cu fasiile de aluat. Introducem toata tarasenia in cuptor, la foc mic, pentru inca 20 de minute (e gata cand partea superioara a spumei de albusuri devine aurie si tare).

8. Se lasa la racit cel putin 30 de minute.

Noua ne-a placut. Si arata foarte dragut, nu-i asa? 🙂 Va recomandam sa o incercati! Si sa ne spuneti cum a fost, daca a iesit ce trebuia si cat de mult v-a placut 😀

Pana la o noua reteta, numai bine!

20140115-221922.jpg

