Our brunch – Pain Perdu


20131016-202223.jpg
In traducere libera paine in ou sau friganele. Numai ca in franceza suna mai pompos. Oricum “painea pierduta” pare mult mai interesanta decat “painea in ou”. :)) Se bifeaza pe lista mancarurilor din copilarie. Mi-aduc aminte ca alergam cu “pitele pe ou” pe ulita la joaca. Apoi, le-am avut ca pachetele pentru scoala. Acum “pita cu ou” a bunicii, a matusii, a mamei a devenit “brunch in doi cu pain perdu”. Oricum ar fi si oricum i-ai zice, tot buna ramane! 😉

Reteta de paine in ou pe care eu o folosesc este o combinatie intre cele multe feluri in care am mancat acest preparat. Putem spune ca e varianta care ma satisface aproape in totalitate 😉

Pentru asta avem nevoie de:

– 6 felii medii de paine (eu folosesc integrala de cele mai multe ori)
– 2 oua sanatoase
– 50 ml lapte
– 2 linguri de smantana
– condimente la alegere (in cazul de fata: menta, oregano si usturoi)
-ulei

Cum procedem [in “pierderea painii” prin ou 🙂 ]

1. Se iau feliile de paine, se aseaza pe o tava si se introduc la cuptor pentru 5 minute.

2. Intr-un vas separam albusurile de galbenusuri si le batem pana se fac spuma 🙂 Apoi adaugam galbenusurile cu grija sa nu se lase spuma.

3. Se amesteca laptele si smantana pana la omogenizare si se adauga condimentele.

4. Scoatem feliile de paine de la cuptor si le frecam bine cu niste catei de usturoi. Vreo doi la numar.

5. Punem o tigaie cu ulei la incins, trecem fiecare felie de paine intai prin amestecul de lapte si smantana, apoi prin oul batut spuma. Le punem la prajit pe ambele parti, pana cand incep sa devina aurii.

6. Le scurgem de ulei si le putem manca cu foarte mare bucurie. Si cu orice ne pofteste inima.

Noi am optat pentru putin unt, niste ceapa verde, 2-3 masline, o pasta de fasole si o salata de spanac. Si trebuie sa recunoastem ca foarte bine ne-am aberat culinar de dimineata. Mai bine zis pe la amiaza.

20131016-202440.jpg

20131016-202506.jpg

