Ciocolata raw cu aronia si stafide aurii


20130928-134454.jpg

20130928-134511.jpg

E sambata si saptamana mea a fost nebuna. O agitatie de nedescris si o continua alergatura. Dar nu ma pot plange deoarece m-am ales cu un “joy trip” genial, un dulapior vintage adorabil si am petrecut putin timp cu galusca. Asa ca, odata ajunsa acasa si simtindu-ma inspirata de evenimentele zilelor trecute am decis ca trebuie sa sarbatoresc cu ciocolata.

Am ales sa nu cumpar ciocolata amaruie care imi place, ci sa fac una de casa. Reteta la care m-am oprit este raw (ingredientele nu sunt procesate termic) si foarte sanatoasa. Nu contine deloc zahar (in afara de cel existent in fructele uscate), nu are alti aditivi si ingredientele folosite sunt bio (sau cel putin asa scrie pe ambalaj). Se face super usor si rapid. Si poti pune in ea tot felul de nebunii. E un exercitiu foarte bun de creatie.

Si partea cea mai buna este ca poti manca cata vrei (pastrand niste parametri decenti, evident) si la dieta. La orice fel de dieta. Pentru ca planta de cacao in sine nu are nici o treaba cu ingrasatul. Pentru cei dintre voi care sunteti interesati de partea cu sanatatea, Raw Cacao & The Cacao Health Benefits este un documentar simpatic despre cacao si beneficiile ei asupra organismului nostru.

Asadar, pentru 2 tablete de ciocolata neagra si amaruie avem nevoie de:

– 85 gr de unt de cacao
– 40 gr de cacao pudra neagra (se gaseste mai greu dar merita; delicios de neagra)
– 1 pastaie de vanilie
– 5 curmale uscate
– 1 lingura de aronia
– 1 lingura de stafide aurii
– topping (optional): eu am ales lavanda si fulgi de chilli

Cum procedam:

1. Vom topi untul de cacao pe baie de aburi, pana cand acesta este complet lichefiat.

2. In timp ce untul se topeste scoatem samburii de la curmale (daca e cazul) si inlaturam coaja. Le pasam cu o furculita pana cand devin ca o pasta. Taiem pastaia de vanilie in bucati foarte mici si o incorporam in pasta de curmale obtinuta.

3. Cand untul de cacao s-a topit complet, adaugam pudra de cacao si amestecam pana cand compozitia se omogenizeaza si devine foarte fina.

4. Adaugam pasta de curmale si repetam procesul de omogenizare.

5. La sfarsit, punem stafidele si aronia. Lasam compozitia sa stea la racit aproximativ 15-20 de minute. Pe masura ce se raceste o sa se intareasca.

6. Dupa ce s-a intarit suficient incat sa poata fi modelata, o asezam pe o foaie de pergament si o modelam cum ne trece prin cap.
* eu am optat pentru varianta clasica, de tableta pe care am decorat-o cu fulgi de chilli si cu lavanda.

7. Se lasa la frigider pentru o ora, dupa care se poate manca toata, fara remuscari si procese de constiinta. :))

20130928-135635.jpg

