Cheesecake – mure si afine


SONY DSC
Primul cheesecake facut de la cap la coada. All alone. 🙂
In 1 august a fost ziua lu’ sor-mea. Cu Didi (alintul sora-mii) am avut intotdeauna o relatie atipica. Asa ca surori. Poate o sa scriu despre asta. Dar pe moment raman totusi la prajitura.

Ziceam deci, ca Didi trebuia sa aiba o surpriza de ziua ei (24). M-am decis ce si cum si am facut cumparaturile sub acoperire. Pân’ aci piece of (cheese)cake! In schimb acasa am avut nevoie de tot familionu’ ca sa o tina departe de bucatarie. Si dureaza nitelus sa faci un cheesecake!

Pana la urma mai surpriza, mai nesurpriza prajitura a iesit super dragut (pentru o prima tentativa). A fost o seara linistita. Cu oameni frumosi. Cu multe urari de bine. Si prosteala cu gãlusca (minunatia de nepoata-mea).

Acum reteta!

Ne trebuie:

baza
100 gr unt topit
150 gr biscuiti digestivi
1 lingura de zahar (eu folsesc brun)

crema
900 gr branza dulce de vaca
200 gr de zahar brun
250-300 ml smantana (grasa de preferinta)
3 linguri faina (eu am folosit faina de grau integrala)
vanilie (esenta sau plic la alegere)
3 oua

topping
eu am optat pentru un topping cu mure si afine (ca erau de sezon).

Cum procedam:

1. Incalzim cuptorul in prealabil.

2. Intr-un bol sfaramam biscuitii digestivi, adaugam untul topit si zaharul brun si amestecam pana cand obtinem o compozitie omogena care va servi drept baza pentru crema de branza.

3. Tapetam forma rotunda de cuptor cu hartie de copt si cu ajutorul unei linguri (de obicei de lemn) intindem uniform blatul de biscuiti in tava, presand cat de bine putem.

4. Punem tava in cuptor cam 10 minute si dupa o lasam la racit.

5. Intr-un bol, punem branza dulce impreuna cu zaharul brun si mixam la viteza mica 2-3 minute, pana cand branza incepe sa capete o consistenta cremoasa.

6. Adaugam treptat ouale, faina si vanilia, mixand in continuare la viteza foarte mica.

7. Apoi, trepat punem smantana si amestecam cu grija. Crema obtinuta trebuie sa fie densa si pufoasa.

8. Turnam crema de branza peste blatul de buscuiti rece si dam totul la cuptor pentru aproximativ 45 de minute.

9. Cheesecake-ul trebuie lasat la racit cel putin 2 ore si se recomanda a fi mancat a doua zi, dupa ce a stat in prealabil la frigider cat e noaptea de lunga.
* e aproape imposibil sa faci asta, dar asteptarea merita!

10. In ceea ce priveste topping-ul lucrurile sunt foarte simple. Alegi ce vrei si ce-ti place. Eu am avut afine si mure. Le-am pus pe foc mic cu niste zahar brun pentru 10-15 minute (un fel de gem proaspat).

11. Dupa ce s-a racit am ornat cheesecake-ul si am sarbatorit!

SONY DSC

SONY DSC

 

La MuLtI AnI!

SONY DSC

