Porridge


“Tolkien e un fel de Balzac in Wonderland”

Cam asa e si cu porridge-ul. O alternativa indrazneata a grișului cu lapte. Si mult, mult mai sanatoasa.
Partea cea mai buna este ca poti sa mananci oricat vrei chiar si in diet days (ma rog, daca dieta pe care o tii nu este una de infometare/autoschingiuire constienta a sanatatii si corpului tau).
Cel putin eu asa l-am descoperit, pe Domnia Sa, Terciul de Ovãz, cu cativa ani buni in urma. Intamplator. In tumultul cautarilor mele febrile pe net dupa chestii dulci de bagat la stomacel in zilele de dieta.

Daca esti membru in fan clubul sticky-clingy-clammy-airy-things-to-eat, atunci terciul de ovaz sigur are sa-ti placa. Si reteta e foarte simpla. Asta, daca poate fi numita reteta. :))

Ne trebuie:

– fulgi de ovaz [haferflocken 🙂 ]
– lapte (eu folosesc de obicei lapte de 0,1%)
– vanilie (pastaie de preferat)
– scortisoara

Cum procedam:

1. Intr-o cratita punem lapte (cam 1L folosesc eu de cele mai multe ori) la fiert impreuna cu pastaia de vanilie si scortisoara.

2. In momentul in care laptele da in clocot scoatem pastaia de vanilie, dam focul pe mic si incepem sa incorporam treptat fulgii de ovaz, amestecand non-stop ( nu chiar mot-a-mot, dar nici pe departe) pana cand fulgii incep sa absoarba laptele, iar compozitia capata consistenta.

3. In functie de preferinta (mai tare/mai moale 😀 ) cresteti cantitatea de haferflocken pusa. In lapte, bineinteles!

4. Ultimul pas consta in inchiderea ochiului de la aragaz. 🙂

*il puteti garnisi cu orice fel de topping
** recomandarea casei: dulceatã de trandafiri si miere de manã

20130904-181803.jpg

20130904-182144.jpg

